Mellemtrin

På mellemtrinnet vægter vi fællesskabet højt både i hver enkelt klasse, men også for hele mellemtrinnet imellem, hvor vi går op i, at alle børn og voksne kender hinanden. Vi holder fællessamling en gang om ugen med fællessang og blandede indslag både fra voksne og børn.

Vi holder til i moderne, lyse rammer i skolens seneste tilbygning. Her har vi et stort fællesareal med højt til loftet og tilstødende klasselokaler og grupperum. Der er to indgange med store garderober og med gode toiletfaciliteter.

Der prioriteres, at mellemtrinnet et par gange om året tager på fælles udflugter ud af huset i nærområdet, hvor især det sociale vægtes højt, men der samtidig også er et fagligt indhold.

Når et nyt skoleår starter, har vi tradition for at afholde et velkomstarrangement, hvor 5. og 6. klasse byder 4. klasse velkommen på mellemtrinnet.

Vi går op i, at hvert barn har mulighed for at udvikle sig bedst muligt fagligt. I løbet af skoleåret holder matematik- og dansklærerne en-til-en samtaler med eleverne, for at sikre og understøtte den bedste faglige udvikling for det enkelte barn.

Fælles for hele mellemtrinnet, er der læsebånd hver dag, for at understøtte, at læsning er essentielt i alle fag.

Vi afholder hvert skoleår emneuger/dage med skiftende indhold, hvor både faglighed og trivsel er i fokus, og eleverne samarbejder på tværs af klasser.

I løbet af mellemtrinnet vil der være lejrtur med overnatning med ens klasse/årgang.

Vi slutter skoleåret af med et “Idræt på tværs” arrangement, hvor vores mellemtrin mødes med eleverne fra naboskolerne og laver forskellige sportsaktiviteter. Her får de mulighed for at opleve nye bekendtskaber og steder.

Særligt for 4. årgang er der svømmeundervisning på skemaet.

Særligt for 6. årgang får eleverne tilbud om at indgå i skolepatruljen, som hjælper til med trafiksikkerheden ved vejen ind til skolen. Udover det er der også tilbud om at indgå i legepatruljen, som står for at arrangere gode frikvarterslege for eleverne i indskolingen.

6. klasse står desuden for at lave årets skolekomedie, som vises til den årlige skolefest for hele skolen og forældre.