Før du skifter skole

Vi tager som udgangspunkt altid mod nye elever og forældre, der ønsker at skifte til Mørke Skole.

Inden dit barn eller unge menneske starter på Mørke Skole, inviterer vi altid til en samtale og en rundvisning, så vi får givet jer det bedste grundlag for at vurdere, om Mørke Skole er det rette skoletilbud for jer. Og vi er altid åbne over for yderligere dialog omkring de forhold, som I er optagede af. Gensidig åbenhed, information og dialog er forudsætningen for en god start.

Vi forsøger at danne os et godt billede af dit barns forudsætninger og behov, så vi kan tage bedst muligt hånd om læringen og trivslen fra starten. Vi aftaler som regel også, hvordan en god overgang vil være, og typisk aftaler vi et besøg i undervisningen inden starten, så der allerede er relationer og kendskab til dagligdagen inden den rigtige start.

Når vi modtager en ny elev, sørger vi for, at der bliver tilknyttet elever med særligt ansvar for at sikre en god start på skolen. De tager sig af mange af de praktiske ting og sørger for, at man ikke overlades til sig selv, men inddrages i samværet i pauserne. Lærerne og pædagogerne har selvfølgelig en særlig opmærksomhed på nye elever, og følger altid op med kontakt til forældrene, så vi sikrer det bedste grundlag for en god start og så vi får taget hånd om de ting, der måtte opstå ved starten. Dette vil typisk varetages af den kontaktperson, hver elev har tilknyttet.

Hvis I vælger Mørke Skole som det rette skoletilbud for jer, så vil vi opfordre til jeres samtykke til, at vi får adgang til information fra den afgivende skole (elevplan, statusbeskrivelser og hvad der ellers kan være aktuelt). Vi vil også bede jer om at udfylde indskrivningspapirer, som vi udleverer ved vores første møde.

Vær opmærksom på, at hvis I vælger Mørke Skole, men ikke bor i skoledistriktet, vil I selv skulle afholde udgifter til transport til og fra skole.

Læs mere om Syddjurs Kommunes skolevæsen her: https://www.syddjurs.dk/borger/skoler-og-uddannelse