Skolepatruljen

Vores dygtige skolepatruljer hjælper hver morgen skolens elever med at krydse Kirkevej. De står i krydset ved Ternevej/skolen hver morgen fra kl. 7.45-8.00. Her er de klar til at hjælpe alle skolens elever og forældre sikkert over vejen.

Skolepatruljen består af ti elever fra 6. årgang, som arbejder frivilligt med at hjælpe de andre børn sikkert over vejen.

Alle er sikkert klar over, at det er et stort ansvar, skolepatruljerne har taget på deres skuldre ved hver morgen at skulle navigere i den tætte morgentrafik på Kirkevej og ved indkørslen til skolen, SFO og Mørke Børnehus.

Vi vil derfor slå et slag for, at alle forældre hjælper deres barn i gang med at blive dygtige fodgængere og cyklister, så de kan færdes til og fra skole.

Det vil øge sikkerheden for alle.

Skolen vil henvise forældre, der kører deres børn til skole, til at benytte skolens parkeringsplads til parkering og afsætning. Runddelen er forbeholdt parkering til Mørke Børnehus. Så bliver forholdene så sikre som muligt både for små og store trafikanter.

Jobbet som skolepatrulje er et frivilligt stykke arbejde, som eleverne i 6. klasse påtager sig for jeres børns skyld. Skolen giver dem, som afslutning på skoleårets arbejde, en lille gave som tak for deres fantastiske arbejde.

Lone Hvid, færdselskontaktlærer