FÆRDSELSLÆRE

Færdselslære

Formålet med undervisningen i færdselslære er, at eleverne opnår sikkerhed i at færdes i trafikken uden risiko for sig selv eller andre. Trafikundervisningen foretages af klassens lærere eller pædagoger på de forskellige klassetrin. Hvert år er der nyt og spændende færdselsmateriale tilgængeligt på sikkertrafik.dk. Derudover har skolen div. materialer til brug i trafikundervisningen.

Ud over af informere årgangene om det nyeste undervisningsmateriale er færdselskontaktlæreren behjælpelig med at formidle kontakten til politiet i forbindelse med cykelprøven for 3. og 6. klasse.

Den lille cyklistprøve for 3.klasse forgår på den opmalede bane på skolens parkeringsplads ud for skolens hovedindgang. Forældre, der vil træne med deres børn, er meget velkomne til at bruge banen.

I løbet af året bliver der foretaget uanmeldte "razziaer", hvor politiet foretager kontrol af cykler, knallerter og lyset i den mørke tid.

Lone Hvid

færdselskontaktlærer